Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kazimierza Wielkiego w Zubrzycy Górnej

Poznaj moje emocje

Kategoria:
„Poznaj moje emocje” – wyjątkowe zajęcia w naszym przedszkolu
W naszym przedszkolu odbyły się zajęcia z cyklu „Poznaj moje emocje”, prowadzone wspólnie z panią pedagog oraz panią psycholog. Celem spotkania było oswojenie dzieci z trudnymi emocjami oraz pokazanie im, że każdą emocję można zrozumieć, nazwać i w bezpieczny sposób wyrazić.
Podczas zajęć omówiliśmy takie emocje jak:
strach, złość, wdzięczność oraz zazdrość.
---
? Historia Felusia – wprowadzenie do rozmowy o emocjach
Podstawą do wspólnej dyskusji była czytana dzieciom książeczka o Felusiu – lisku, który zmagał się z różnymi emocjami i problemami. Dzieci z zainteresowaniem śledziły jego historię, a następnie razem omawialiśmy sytuacje, które wywołały w Felusiu dane uczucia.
Rozmowa pomagała im zrozumieć, że każdy człowiek doświadcza emocji i wszystkie są ważne.
---
? Ćwiczenia i zabawy ruchowe
Po części rozmownej odbyły się różnorodne zabawy i aktywności, które:
utrwalały zdobytą wiedzę,
rozwijały motorykę dużą i małą,
uczyły współpracy, rywalizacji i radzenia sobie z porażką,
pomagały dzieciom w regulowaniu emocji.
Dzieci brały udział m.in. w:
zabawach ruchowych: chodzeniu na czworaka, rzucaniu woreczkami, biegach slalomowych,
zabawach grupowych rozwijających wdzięczność – w kręgu rzucały do siebie piłeczkę i dzieliły się tym, za co są wdzięczne,
ćwiczeniach pokazujących, że każdy może doświadczać podobnych lęków, co budowało poczucie wspólnoty i zrozumienia.
Rzucanie piłeczki rozwijało również koordynację wzrokowo–ruchową, a prace plastyczne ćwiczyły precyzję dłoni i motorykę małą.
---
? Twórcze działania i uwrażliwianie na różnorodność
Dzieci tworzyły własny obrazek Felusia, jednocześnie rozmawiając o tym, że wszyscy możemy się od siebie różnić, a wśród nas mogą być osoby:
z niepełnosprawnościami,
z chorobami,
z różnymi trudnościami.
Podkreślaliśmy, że wszyscy zasługują na szacunek, akceptację i życzliwość, a jednocześnie warto być wdzięcznym za to, co mamy.
---
?? Jak pokonać strach? – zajęcia symboliczne
W kolejnej części zajęć dzieci rozmawiały o tym, czego się boją, po czym malowały farbami swoje „strachy”.
Następnie każdy obrazek został wrzucony do pudełka, a dzieci mówiły mu „papa” – symbolicznie pokazując, że strach można oswoić i pokonać.
---
Poznaj moje emocje 2025
Zajęcia wzbudziły wiele emocji i refleksji. Dzieci aktywnie uczestniczyły w rozmowach i zabawach, chętnie dzieliły się doświadczeniami, a przede wszystkim uczyły się, że emocje są naturalne i każdy z nas może sobie z nimi poradzić.

Planetarium

Kategoria:
14 listopada naszą szkołę odwiedziło Mobilne Planetarium. W specjalnej kopule ustawionej w sali gimnastycznej, wyświetlona została dla przedszklaków i klas I-III prezentacja 3D „Zaczarowana Rafa”.? ?? Dzieci po wejściu do środka mogły odnieść wrażenie, że znajdują się na dnie oceanu. A to wszystko za sprawą pływających wokół ryb i innych morskich stworzeń, mieszkańców raf koralowych. Była to opowieść o przyjaźni, odwadze i o tym, jak niewielkie decyzje mogą mieć wpływ na cały świat.
Starsi uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w projekcji filmu "Na skrzydłach marzeń". ??Podróżując przez kolejne epoki, poznali kluczowe momenty z historii lotnictwa i oglądali machiny, którym udało się wzbić w przestworza. Spotkali Leonarda da Vinci, braci Montgolfier oraz braci Wright. Była to niezwykła przygoda z nauką oraz historią lotnictwa. Zajęcia wyzwoliły wiele pozytywnych emocji zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli.?

Planetarium 2025

 

107 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości

Kategoria:
11 listopada to dla nas, Polaków, jedna z najważniejszych dat w historii. W tym roku obchodzimy 107 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia, podczas której uczniowie i nauczyciele oddali hołd tym, którzy walczyli o wolność Ojczyzny.??
Uczniowie przygotowali wzruszający program artystyczny, w którym przypomnieli trudną drogę Polaków do niepodległości. Wiersze patriotyczne i pieśni wprowadziły wszystkich w nastrój zadumy i refleksji nad losami naszego kraju. Nie zabrakło również wspólnego odśpiewania hymnu państwowego, do którego cała społeczność szkolna przystąpiła z dumą i powagą. Akademię zakończył polonez w wykonaniu uczniów klasy drugiej, który stanowił piękne i wzruszające zwieńczenie obchodów.
Dekoracje w barwach biało-czerwonych, symbole narodowe i piękne występy artystyczne podkreśliły podniosły charakter tego wyjątkowego dnia. Akademia była nie tylko lekcją historii, ale także okazją do wyrażenia miłości i szacunku dla Ojczyzny oraz wdzięczności wobec tych, którzy przyczynili się do odzyskania przez Polskę wolności.
11 listopada 2025
 

Spektakl teatralny " Dziady cz.2

Kategoria:
7 listopada uczniowie kl. 7 i 8 udali się na wycieczkę do Nowego Targu na spektakl teatralny " Dziady cz.2"? Zapoznali się z jednym z kluczowych dzieł polskiego romantyzmu. Udział w przedstawieniu teatralnym uczy wrażliwości estetycznej i kulturalnej. Młodzież poznała zasady zachowania się w teatrze oraz utrwaliła wiedzę o dramacie i jego przesłaniach moralnych. Następnie uczestniczyła w zajęciach edukacyjnych w Bibliotece Pedagogicznej w Nowym Targu - " Muzeum opowieści".?
Zajęcia łączyły refleksję o sztuce, rozmowę o różnicach między dziełami tworzonymi przez człowieka i sztuczną inteligencję oraz rozwijały kreatywność i wrażliwość artystyczną uczniów.

Spektakl teatralny 2025

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

KULTURA OSOBISTA

JĘZYKI OBCE